15 November 2010

Dingorat dipagi hari


 [picture credit to Google] ~ gambar takda kaitan pun.kuikuikui.

pagi tadi on the way datang kerja berhenti kat traffic light.aku nak belok ke kiri.tapi oleh sebab ada bas yang halang laluan.so macam tersekat tak boleh jalan gila jalan sempit betul sampai lorong beri laluan pun sekangkang kambing ja. tiba-tiba aku rasa macam kereta sebelah tengah tengok aku. aku pun meleretkan mata aku tanpa memalingkan kepala untuk mengelakkan termalu (sila bayangkan mata 90 darjah memandang tepi padahal kepala still kedepan).Vios warna putih.aku pun pusing la.tengok macam tengah cakap something.dok pikir,nak bukak tingkap ke tak.dah la mata aku ni tak berapa nampak.ntah-ntah dia cakap dengan orang dalam keta.tak ke malu aku.huhu..tapi aku tetap bukak jugak.mana tau kot-kot dia nak bagitau keta aku tayar pancit ke, tertinggal barang atas bumbung keta ke.tak pun nak bagi hadiah sebab menang 'spot n win' bagi kategori keta berbunyi paling hebat.kuikuikui.

lepas bukak tingkap aku pun mengfokus pada muka orang tu.lelaki.muka lebih kurang sorang peserta raja lawak yang badan besar-besar sket tu..apa ke nama dia pun tak ingat.

     "nak pi keja ka?", beliau bertanya.
     "yolah..awat?", aku menjawab.

then tiba-tiba bas kat depan dah jalan.takkan aku tak mau jalan pulak kan.so aku pun jalan.perbualan berenti kat situ ja.hahaha..aku pun tak tau apa motif dia tegur tu.mungkinkah nak mengorat?chait...perasan gila bajet diri sendiri cantik sangat sampai ada orang nak mengorat tak sedar diri punya worang.tuih.tuih.tuih.ngeee....

No comments: