07 December 2010

Braces !

"saya bercadang mahu membuat rawatan pendakap gigi yakni braces. dulu rasa macam gigi dah ok tapi lately ramai pulak yang tegur kehodohan gigi saya ini.saya sangat kecik hati apabila mereka menegur begitu.oleh sebab itu saya terasa sangat malu untuk memberi senyuman yang menampakkan gigi.keadaan ini juga telah membuatkan saya merasa rendah diri dan malu-malu kucing untuk senyum.huhu"

haih...sepatutnya aku dah start pakai braces lama dah ni..tapi oleh sebab mahal tak hengat,dan aku pun fulus tak berapa nak ada,terpaksa tangguhkan dulu lah..T_T

gigi aku ni ofkos la kena cabut 4,5 batang dulu before nak pakai braces.orang cakap kalau normal cuma ada dalam 32 batang gigi.tapi aku ni dah tak terkira.berebut-rebut nak tumbuh.sampai tahap kalo lawan gigit dengan jaws, alamat kalah la jaws tu..

orang cakap lagi, kalo pakai braces bentuk muka akan berubah.suara pun maybe akan berubah.sebab pemasangan braces tu menarik rahang kita.jadi lain.apa-apa pun aku tetap akan buat jugak rawatan gigi ni suatu hari nanti.kalo tak camna nak bagi senyuman menwan untuk suami..kan?ahakkks...
p/s :: bila semaking dewasa,keinginan untuk cantik dan nampak sempurna itu membuak-buak..haih...

ho

3 comments:

in☂an Jun$u said...

eh..yeke suara berubah?kalau bentuk muka tu maybe la..kena tanya king ni..hehe

Anna said...

entah..aku dengar orang la kata suara berubah..maybe berubah during pakai braces tu ja kot.xdak la melarat sampai lepas buang braces.hehehehe.nanti king lg cun ah dari kita intan..hahahaha

Anna said...

entah..aku dengar orang la kata suara berubah..maybe berubah during pakai braces tu ja kot.xdak la melarat sampai lepas buang braces.hehehehe.nanti king lg cun ah dari kita intan..hahahaha