28 July 2011

Bagaimana nak tempuhi bulan puasa dengan tenang bila dapt berita bulan July yang tak menyenangkan?


Hari ni hari saya remuk
Hari ni hati saya berkecai
Hari ni hati saya kecewa
Sakit, panas,pedih
Saya dapat rasa darah naik ke kepala
Saya dapat rasa beban yang cukup berat atas bahu dan kepala ni

Ya Allah Ya Tuhanku, Engkau ringankanlah beban yang terpaksa ditanggung
aku hari ini dan hari seterusnya. Engkau permudahkanlah segala urusanku pada
hari ini dan hari seterusnya. Engkau tenangkanlah hatiku dan tabahkanlah hatiku
untuk mengharungi bulan ramadhan ini dengan tenang dan khusyuk.
Ya Allah Ya Tuhanku, Engkau peliharalah keluargaku dari bala bencana,
bebanan dan kesusahan yang akan mengkucar kacirkan keluargaku.
Kurniakanlah padaku kesabaran dan ketabahan, supaya aku dapat bertahan
dan kuat untuk keluargaku..dan untuk permata didalam kandunganku...
Sesungguhnya aku terasa teramat lemah dan tak berdaya.
Semoga akan ku terima sedikit berita menyenangkan didalam masa terdekat ini,
yang sedikit sebanyak akan dapat meringankan bebanku.Amin...

[hari ni spatutnya nak share something useful.tapi tiba-tiba dapat berita buruk pagi tadi.terus hilang semua mood.serius.dari pagi memang tak buat kerja apa.termenung ja.serabut.rasa susah sangat.rasa macam baru kena rempuh dengan treler tayar 18.menitik air mata.tapi berita ni tak ada kaitan dengan baby.cuma masalah peribadi.masa ni la nak test diri sendiri masih ada tak kawan yang betul2 sahabat dan teman.]

Doakan semoga masalah saya ini cepat berlalu...

3 comments:

~~Masha~~ said...

huhu..knape ni husna..tgk status kt fb, bace blog pon..title yg same..so sorry to heard about that..semoga husna tabah menghadapi segala dugaan dan ujian dari-Nya..take care k, jgn susah hati sgt...kesian baby..

ATIE said...

akak....
whatever u r facing now, be strong..

sy doakan semuanya selamat..

in☂an Jun$u said...

awat ni?ada org sakitkn hati ang ka?hmm...sabar la weh.besar pahala org2 yg sabar ni.ingat baby dlm perut tu.takmo stres2.. :)