13 December 2012

Tidur haruslah bergaya


Bantal hijau tu bantal feveret aufa.tapi bukan bantal busuk kot sebab kalau bantal tu basuh, dia boleh ja peluk bantal lain.hehehe
 
 
Sekarang Aufa kalau tidur haruslah macam-macam gaya.satu toto tu dia sorang ja yang konker.tonggek camni, tonggek camnu.paling best bila tengah malam tengok kaki dia atas muka dedi.memang tak sesuai la nak tidur atas katil.mau tergolek jatuh katil.

aku memang tak pernah bagi aufa tidur sorang atau bagi dia tidur dalam baby cot.baby cot pon tak pernah beli.

first sebab dulu masa kecik kalau lapar susu, dia tak menangis or merengek.just kodek-kodek ja kaki.so, kalo bagi dia tidur dalam baby cot, konpem la aku tak sedar yang dia lapar susu.so sampai sekarang la dia memang tidur dengan aku saja.orang kata kalau ajar anak tidur sendiri, nanti dia lebih berdikari.aku tak berapa setuju kot statement tu.aku pegang kalau tidur dengan anak, lagi kuat la kasih sayang tu.lebih banyak sentuhan antara ibu dan anak. lagi bagus kan.bukan nak ajar anak manja pun.

kedua sebab aufa minum susu badan sampai 4 bulan ja.sekejap sangat.aku rasa sangat la menyesal sebab awal sangat stop.tapi time biasa la baru-baru lagi, pemikiran pun tak terexpose macam sekarang.jadi aku cover balik dengan selalu spend masa dengan Aufa, tidur dengan dia, masak untuk dia tiap-tiap hari.tapi time main, dia lagi suka main dengan dedi sebab dedi rajin melayan main pelik-pelik.ibu asyik-asyik ajak baca buku, nyanyi, susun barang.hahaha.

oh..i love my family soooo much lah!
 

1 comment:

~~Masha~~ said...

waa..best la husna..nanti masha xtau la cmne..