23 May 2014

Aduhai Ayahanda dan Anakandaku...

abah tak sihat.
demam.cirit-birit.muntah.sakit-sakit badan.
tanda-tanda denggi tu.
klinik kat sungai petani hari ni semua pun tutup.
hospital punyalah ramai orang.
jangankan GH, hospital swasta pun macam semut.
kejap lagi nak bawak abah pi Hospital Pantai.
harap semuanya baik-baik saja.
Amin.

Aufa.
lain cerita plak. mulut dah tak sakit.
cuma batuk dan selsema.
tapi malam-malam mesti terkejut terjaga terus menangis meraung-raung.
pelik pulak aku tengok budak ni.
lain macam ja nangis tu.
mak suruh bawak pergi tengok kat ustaz mana-mana ka.
menjadi-jadi pulak sepanjang minggu ni.
naik risau pulak.lepas tu,sikit-sikit cakap takut-takut.
taktau apa yang dia takut.
siang ok ja.tengah malam dia start la.

dan aku dari hari senin sampai jumaat tidur 2 jam ja kot tiap malam.
kaki plak makin kerap cramp.
badan letih sangat-sangat.

oh.dan semalam mak sedara aku operate lutut.
dah lama dia dok sakit lutut.ni baru operate.
mak sedara yang aku panggil 'MAK'.
sebab dari kecik dia yang bela.
so, sayang macam mak sendiri.
walaupun sakit lutut nak berjalan,
kalau dia tau kami balik kampung,
mesti dia mai rumah.mesti.
mai tengok aufa.

Ya Allah,
Kau kuatkan lah hambamu ini,
Kau berikanlah kekuatan kepada hambamu ini,
Kau sembuhkan lah semua orang yang aku kasihi dan sayangi,
Kau peliharakanlah keluarga kami Ya Allah.
Semoga kami sentiasa berada di bawah lindunganMu.
Amin.

p/s : oh...minggu ni mesti pulang ke kampung, banyak orang nak ziarah. plus nak bawak Aufa jumpa seseorang.

No comments: